Boekhouding voor digital nomads
Jesper is een échte digital nomad. Zo West-Vlaams als maar zijn kan, maar met een grote liefde voor reizen en ontdekken. Jesper spendeert zijn dagen in Amerika, maar het kan even goed zijn dat hij werkt vanuit de Seychellen, Zuid-Afrika of Deerlijk. Als digital nomad verblijft Jesper op verschillende locaties, waardoor een digitaal boekhoudkantoor voor hem noodzakelijk is.
Doen jullie de boekhouding voor een bedrijf in Amerika?
Neen. Dat doen we niet, maar Jesper zelf is zelfstandig in België. Die boekhouding doen we wél. Iedere maand hebben we een meeting met Jesper. Soms in Deerlijk, andere keren online omdat hij ergens anders aan het werk is. Omdat wij een digitaal kantoor zijn, is alles mogelijk. Jesper houdt ervan om met Francis te brainstormen over het uitbouwen van zijn eigen, revolutionair kledingmerk. Francis is niet meteen een kledijspecialist, maar kan wel uren met anderen sparren over drie van zijn passies:
- Strategie en marketing
- Data analyse en business intelligence
- Internationale handel
Give me the data!
Wie een online webshop succesvol wil maken, heeft nood aan slimme marketing. Dat is mogelijk via technieken uit Growth Hacking, een nieuwe evolutie binnen marketing waarbij data de kracht zijn om slim en gericht te adverteren. Waar velen starten vanuit een mooie marketingcampagne om hun product te promoten, start je bij Growth Hacking met gerichte sales acties, messaging campagnes en slimme referral programma’s om data van potentiële klanten te verzamelen.
Zo ga je op zoek naar wie jouw klanten zijn en waarom ze interesse hebben in jouw producten. Op die manier spot je trends en is het mogelijk om segmenten te detecteren. Daarna ga je gericht adverteren en de juiste mensen overtuigen om voor jouw producten te kiezen.
Data analyse en strategie
Maar er is meer dan testen. Zie je in campagnes dat bepaalde features van jouw product beter scoren dan andere? Dan trek je daaruit conclusies en stuur je bij. Omdat Jesper maandelijks in gesprek gaat met datawhisperer en strategist Francis, ziet Jesper zijn bedrijf groeien.
Want data is key en dát is de meerwaarde van ons kantoor.